cultuursnuiven - Reisverslag uit Park View, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu cultuursnuiven - Reisverslag uit Park View, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu

cultuursnuiven

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Park View

Nog maar 1 weekje verder, maar ik heb alweer zoveel gedaan dat ik het wel weer tijd vond voor een verslag.
Vorig weekeind zijn we met vriendinnen naar hunted houses geweest. (spookhuizen) de eerste was echt het meest enge spookhuis wat ik ooit heb gezien. We moesten opsplitsen in kleine groepjes en met ze 4en gingen we door donkere tunnels die in kamers uitkwamen met allemaal een ander thema, bijvoorbeeld clowns, of een martelkamer. in de gangen gaan er allemaal luiken open waar acteurs uit komen. wij zijn zo vaak geschrokken en massaal naar achter gevallen dat ik het spookhuis uitkwam met allebei me elle bogen open en overal blauwe plekken, maar het was het waard haha.

De dag erna zijn we met het gezin naar kristalgrotten geweest en daar hebben we een rondleiding gehad. heel gaaf om te zien! er was een soort meer onder de grond. Na de rondleiding zijn we naar het museum over de Mississippi rivier geweest, met allemaal aquariums met vissen die in de Mississippi leven. Ik ga daar nooooit zwemmen! haha.
Als afsluiter van het weekeind hebben we nog lekker gekeezt. Deze keer heb ik moeders maar laten winnen, haha.

Gister zijn we naar de universiteit van gastbroer geweest om de football wedstrijd te bekijken. 2 uur rijden, maar het was het waard. College football is echt super gaaf! eerst zijn we de college in geweest, echt heel leuk om te zien. achteraf had college nog veeel gaver geweest.. Daarna zijn we naar de wedstrijd geweest. Een half uur voor de wedstrijd begint de show al. De drumband en fanfare geeft grote show met de cheerleaders en het dansteam. De drumband en fanfare is zo groot dat het hele footballveld volstaat. (Ik heb trouwens het Amerikaanse volkslied al vaker gehoord dan het Nederlandse in me hele leven....) En ik begin eindelijk de regels van football een beetje onder de knie te krijgen, wat echt de meest ingewikkelde sport is ooit, want zelfs als ik iemand vraag wat ze doen krijg ik altijd als antwoord: Ik heb geen idee, ik weet ook de regels niet.



  • 13 Oktober 2013 - 16:33

    Teus En Maartje:

    Wat lees ik graag steeds je reisverslag,je maakt wat mee en ziet en beleeft wel geweldig veel he ?!

    en het gast gezin doet ook wel heel wat met je begrijp ik .Alleen moet je zeker wel af en toe aan die afstanden wennen denk ik dat merken we zelf ook steeds als we in de USA zijn .
    We hopen dat je nog heel veel geniet !!!
    lieve groet
    Teus en Maartje

  • 13 Oktober 2013 - 17:56

    Geraldine:

    Haha, als je hier aan meiden vraagt hoe buitenspel bij voetbal werkt krijg je precies hetzelfde antwoord hoor (grijns).
    Waar zijn die kristalgrotten ergens? Klinkt interessant, misschien leuk voor een volgende USA-vakantie van John en mij.
    Wat is het volgende cultuuritem, Thanksgiving zeker? Ook al zo'n feest vol tradities. Maak je voor ons een leuk verhaaltje wat het nu precies inhoud? Een dikke knuffel van mij en John en tot je volgende verhaal.

  • 13 Oktober 2013 - 18:08

    Irene:

    Hunted Houses.... brrr... ik geloof dat ik het niet droog gehouden ze hebben! ;-) Lijkt me echt doodeng.. ik ben een echte held....... op sokken! haha
    De Amerikanen zingen zeker bijna bij alles het volkslied?! Die kristalgrotten lijken me erg indrukwekkend en wat ontzettend fijn dat je zoveel ziet en mee maakt!
    Erg leuk om dit allemaal van je te lezen! Groetjes!

  • 13 Oktober 2013 - 19:35

    Rianne Vroegop:

    Ik weet niet precies waar de grotten waren, ergens in Iowa.. haha. Met thanksgiving gaan we waarschijnlijk naar Ohio!! Ik zal tegen die tijd wel een nieuw verslag schrijven over wat het is, want ik heb eigenlijk geen idee. Dat zal ik dan wel uitvinden.

  • 21 Oktober 2013 - 21:38

    Nelly:

    Je hebt weer heel wat gezien, beleefd en meegemaakt.
    Als ik je verhaal lees moet ik in mezelf lachen omdat ik het erg leuk vind, zoals je schrijft.
    Op deze manier krijg ik ook een indruk van het "bijzondere" leven in de USA. Zo anders als bij ons, maar daarom leuk. Het geheel van football lijkt me ook erg ingewikkeld.
    Ik kijk uit naar je volgende belevenis.
    Liefs van Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Park View

Rianne

31 juli vertrek ik voor 10 maanden naar eldridge, iowa in de vs. Voor iedereen die het leuk vind om me te volgen zal ik proberen deze site af en toe te updaten met alles wat ik daar meemaak. Ik heb er lnwijs veel zin in!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 12192

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 05 Juni 2014

High school

Landen bezocht: