Alweer op 1/3 - Reisverslag uit Park View, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu Alweer op 1/3 - Reisverslag uit Park View, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu

Alweer op 1/3

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 November 2013 | Verenigde Staten, Park View

Ja, de tijd vliegt voorbij! Ik zit hier alweer meer dan 3 maanden. Laatste tijd heb ik niet zo heel veel bijzondere dingen gedaan.
Het is natuurlijk halloween geweest (het maakt hier niet zoveel uit hoe groot je bent iedereen gaat nog langs de deuren) dus gingen ook wij, ik verkleed in een bananenpak van me gastmoeder, langs de deuren. Eigenlijk was het meer de hele avond slap ouwehoeren bij elke deur, want daar zijn amerikanen heeeel goed in.

Omdat er woensdag toetsen waren die de examenleerlingen niet hoeven te maken, ben ik met een groep uit ontbijten geweest. Of zeg maar gerust, uit ontbijten lunchen en avondeten in 1, want het was zooo veel dat ik de hele dag niet meer hoefde te eten. Een 'gewoon' ontbijtje was al 3 pannekoeken, 3 geroosterde broodjes, een bakje fruit en een omelet met kaas.. ennn omdat het woensdag taartdag is, kregen we nog een stuk taart ook. Alsof het nog niet genoeg was.

Ook ben ik deze week met mijn gastgezin naar een ijshockey wedstrijd geweest. Of kan ik beter zeggen bokswedstrijd? Want eigenlijk gaat het niet echt om het hockey, maar het hele publiek schreeuwt de hele tijd: sla hem neer, gebruik je hockeystick! En als ze met elkaar op de vuist gaan, gaan de scheidsrechters er omheen staan en wachten ze tot ze uitgevochten zijn. Me gastgezin zijn grote hockeyfans, dus ik zal ongetwijfeld naar nog meer hockey wedstrijden gaan van de winter.

Ik ga nu elke maandag met een van de andere uitwisselingsstudenten naar een soort jongerenvereniging. twee weken geleden hadden we een kampvuur en hotdogs en smores (marshmellows tussen een cracker met een chocoladereep) en vorige week zijn we te bowlen geweest in een echte amerikaanse bowling. (50 bowlingbanen!)

Het is trouwens echt niet normaal hoeveel reclame hier word gemaakt om in het leger te gaan! elke week staat er wel iemand van het leger, de luchtmacht of de marine op school om leerlingen over te halen om in militaire eenheid te gaan. We hebben op school een hele muur vol met briefjes met redenen waarom het leger zo geweldig is waarom iedereen zo trots is op de mensen die in het leger zitten. Heel bizar.

  • 13 November 2013 - 17:26

    Lizz:

    Leuk om wat te horen van je siss!! Wij hadden heel wat kleine kindjes aan de deur.
    Vind k toch wel t schattigst hoor. En tja amerikanen staan bekend om t vele eten he.. je hoeft er niets tekort te komen XD.
    Wist niet dat ze zoveel ouwehoerde maar gezellig toch??
    Je weet zelf hoe k ben... lekker beppen hou k van..
    Nog ff en Sinterklaas komt in t land mijn oppaskindjes zijn er al helemaal mee bezig. Had je meegekregen dat er discussie was?
    Er was een zeurpiet die dacht dat zwarte piet discriminatie was en er werd serieus over gedacht om ze een andere kleur te geven. Maar goed k ga zo lekker pasta eten a la mama helaas niet a la ons XD Xxx spreek je have some fun

  • 13 November 2013 - 20:00

    Tineke:

    Hoi :-) je schrijft in ieder geval nog lekker hollands met je 'zijn te bowlen geweest' haha. Ben je al actief als cheerleader? Hier gaat alles zijn gangetje. Inges haar begint weer te groeien. Met blondere inhammen ;-)
    Ik haak me suf aan poppetjes die mijn collega' s krijgen omdat ik afscheid van ze neem. Ze worden erg leuk. Leuk om weer wat meer van ne te l ezen. Dikke kus van ik ons

  • 13 November 2013 - 22:05

    Marlene:

    Wat zie jij er goed uit in de bananenpak.
    Liefs je peet tante. xxxx

  • 14 November 2013 - 00:57

    Rianne Vroegop:

    Ik heb vandaag een chearleeding clinic gead, waarbij we alle cheers leerde. Morgen hebben we selecties. Dus ik ben benieuwd!
    Ja leuk pakkie he marlene! Ik zou het zelfs aan kunnen naar school en niemand zou er van opkijken, want er lopen altijd wel een paar leerlingen in een superma pak, en pyama of iets anders raars rond haha

  • 14 November 2013 - 19:37

    Maartje Verweij:

    Ha Rianne , wat leuk om zo je verslagen te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    Ja de amerikanen leven toch wel wat anders dan wij he?!
    Die ontbijten die kennen we !ik nam altijd maar pan
    cakes die krijg je nog naar binnen.
    lieve groet van ons

  • 15 November 2013 - 20:37

    Monique:

    Wat toch weer een leuk verslag. Wat ben je lang op die laatste foto of zijn zij zo klein?
    Hier is het wel stil hoor, zonder mijn kwebbelkont ( haha) Geniet er maar lekker van hoor topper. Liefs je moeder

  • 16 November 2013 - 22:36

    Henkjan:

    Zeker weinig kans dat ze in juni nog ijshokey spelen, lijkt me helemaal leuk.
    Speelt dat orgeltje daar ook net zoals bij de olympische spelen?
    Leuk hoor weer eens wat te lezen, en verbazend hoeveel mensen het meelezen.
    Geniet er nog maar even van, we missen je wel, het is best stil in huis.......
    Groetjes XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Park View

Rianne

31 juli vertrek ik voor 10 maanden naar eldridge, iowa in de vs. Voor iedereen die het leuk vind om me te volgen zal ik proberen deze site af en toe te updaten met alles wat ik daar meemaak. Ik heb er lnwijs veel zin in!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12188

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 05 Juni 2014

High school

Landen bezocht: