op naar huis - Reisverslag uit Eldridge, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu op naar huis - Reisverslag uit Eldridge, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu

op naar huis

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Eldridge

Gister ben ik 4 uur 's morgens opgestaan om me kamergenootjes uit te zwaaien die de vroege bus hadden naar het vliegveld. Nadat ik me koffers weer had gepakt en de meiden allemaal weg waren ben ik in me eentje naar de ontbijtzaal gegaan en ben ik bij duitsers en nog iemand waar ik geen idee heb waar hij vandaan kwam aan tafel gaan zitten (haha) best wel leuk om met allemaal verschillende mensen uit verschillende landen te praten en het viel me op dat me engels nog niet eens zo slecht was als ik dacht als ik het vergeleek met de duitsers. Daarna gingen we op naar het vliegveld. Nadat de leiders ons hadden afgezet op het vliegveld stond ik er toch echt alleen voor. Ik was de enige van onze groep die richting Detroit ging, maar gelukkig hoefde ik niet eens te zoeken naar de goede gate, want ik liep er al gelijk op af. Eenmaal aangekomen op Detroit airport moest ik 6(!!) uur wachten, maar het was een mega groot vliegveld dus eerst heb ik een uur een 'rondje' gelopen want er was zoveel te zien! Daarna ben ik op zoek gegaan naar de goede gate. eerst met de trein over het vliegveld naar de andere kant, daarna door megagrote gang met bewegende lichten en geluid erbij. echt heel vet. En toen begon het wachten wachten wachten. Na 6 uur wachten stond ik voor de goede gate, maar ineens was het scherm waarop mijn vlucht zou komen veranderd in een achdere vlucht. Precies op het moment dat ik zou moeten boarden. Ik was bang dat mijn vlucht al weg was, maar gelukkig werd er net omgeroepen dat de vlucht naar de gate ernaast was verplaatst. Vieuwww. Nog een half uurtje vertraging, maar EINDELIJK kon ik in het vliegtuig stappen op naar mijn gastgezin. Of ik kan beter zeggen vliegtuigje. Het was ongeveer zo groot als een touringcar. misschien zelfs nog kleiner en maar halfvol, maar de vlucht was echt geweldig. Alle lichtjes in de stad branden al, maar toch kon je alle huizen en wegen zien vanuit de lucht met de zonsondergang op de achtergrond. Wauw!
Toen ik uit het vliegtuig stapte stond me gastgezin daar al. Molly had een soort poster gemaakt met welkom in Iowa en Laura had een bos bloemen meegenomen. Super lief! na ongeveer een uurtje rijden kwamen we ' thuis'. Een groot huis met ik geloof 4 badkamers 4 slaapkamers een fitnesskamer 2 woonkamers en een hottub in de tuin. Ik zit hier prima, haha!
Vanmorgen ben ik gelijk met molly mee naar school gegaan. Ze moest oefenen voor de muziekvereniging en ik vond het wel leuk om alvast te kijken hoe de school eruit ziet. Toch viel het best tegen omdat mijn engels ook weer niet zo goed is en ik gewoon de helft van wat iedereen tegen elkaar zei niet verstond waardoor ik niet kon meepraten. Helaas. Daarna zijn we gaan shoppen (ze vonden dat ik belachelijk weinig kleren bij me had) en naar wallmart geweest om schoolspullen te kopen. Morgen ga ik naar school om me vakkenpakket samen te stellen en dan ben ik er klaar voor. Laat highschool maar beginnen!

  • 06 Augustus 2013 - 10:23

    Hedi:

    Wat een leuke verhalen, Rianne. Ik vind het zo gaaf dat je naar Amerika vertrokken bent! Als ik je berichten lees waan ik me ook weer een beetje terug. Succes met je 'transition' en geniet vooral niet met mate!!

    Liefs,
    Hedi

  • 06 Augustus 2013 - 20:15

    Geraldine:

    Toe maar, je eigen badkamer?? Dat wordt soppen in het weekend ha!
    Kom je nu in de examengroep te zitten of het jaar daarvoor? Ik ben geloof ik een beetje jaloers op je, ik wil zóo ruilen, maar zo'n ouwe taart in de klas zullen ze op zo'n school wel niet goed vinden hè...jammer....=p

    xx Geral

  • 09 Augustus 2013 - 10:53

    Nelly:

    Nog maar amper een week weg en dan al zoveel gezien en beleefd: geweldig.
    Ik vind je maar dapper zoals je overal op afstapt.
    En dan nu het echte leven in de states. Enfin zo te lezen doen de gezinsleden er alles aan om het je naar de zin te maken.
    Liefs Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eldridge

Rianne

31 juli vertrek ik voor 10 maanden naar eldridge, iowa in de vs. Voor iedereen die het leuk vind om me te volgen zal ik proberen deze site af en toe te updaten met alles wat ik daar meemaak. Ik heb er lnwijs veel zin in!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 12189

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 05 Juni 2014

High school

Landen bezocht: