Eerste dagen op school - Reisverslag uit Eldridge, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu Eerste dagen op school - Reisverslag uit Eldridge, Verenigde Staten van Rianne Vroegop - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op school

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Eldridge

Afgelopen week heb ik onwijs veel leuke dingen gedaan. we zijn met vriendinnen van Molly (me zusje) wezen lasergamen, karten, naar een meer geweest om te zwemmen en uit eten geweest. In het begin was het wel heel erg wennen omdat ik ze nog niet kende en ik de helft van wat ze zeiden tegen elkaar toch niet verstond omdat ze zo snel binnensmonds en door elkaar heen praten, maar dat begint steeds meer te wennen en eigenlijk begint het steeds leuker te worden. Me Engels word nu al een stuk beter en het communiceren met me hostfamily gaat eigenlijk super goed. Ze zijn heel aardig en open en willen me overal mee helpen, dus dat is helemaal top. We met een groep vrienden van Laura (moeder) uit eten geweest en daarna minigolfen, zaterdag gaan we naar een waterpretpark met Laura Molly en een vriendin van Molly: Taylor (naast mij op de foto) en over 2 weken gaan we naar Chicago! Wauw! Zo leuk hoeveel ze ondernemen. Ook heb ik dit weekeind vrijwilligerswerk gedaan voor de kerk. We moeten dit jaar 6 uur vrijwilligerswerk doen als uitwisselingsstudent, dus dit was alvast een mooie gelegenheid. Lekker onkruid wieden, haha.
Omdat ik pas later in het jaar ga chearleaden ben ik naar de selecties van de volleybal geweest. De selecties waren enorm zwaar, en er hebben zelfs mensen overgegeven, maar eigenlijk ging het bij mij best goed, en jaja ik zit in het team! Ongeveer 2.5 uur per dag trainen dus ik hoef me niet te vervelen. Echt heel leuk.
Deze week was de eerste schoolweek. De eerste dag ging het best goed, maar de leraren gaan verder waar ze vorig jaar gebleven zijn en omdat alle methodes anders zijn als ik gewend ben, is het heel moeilijk om alles zo snel op te pakken. Vooral psychologie en wiskunde zijn heel moeilijk omdat ze bij psychologie veel woorden gebruiken die zelfs andere leerlingen niet begrijpen en bij wiskunde gebruiken ze wiskunde termen die ik niet in het Engels weet. Gelukkig zijn de leraren heel erg aardig. Ze behandelen je heel anders dan in Nederland. Veel persoonlijker.
Ik moest verplicht Engels, Geschiedenis en Wiskunde kiezen en voor de rest mocht ik het zelf mijn vakkenpakket invullen. Ik heb gekozen voor business, psychologie en sociologie, food and cooking, kracht en conditietraining en speech. Ik kon uit ongeveer 35 vakken kiezen!
Morgen gaan we met de andere uitwisselingsstudenten en onze local rep. (dat is degene die je helpt als je problemen hebt met bijvoorbeeld je gastgezin of op school) ontbijten op school. Onze local rep. Is een Spaans lerares bij ons op school en ze is echt heel aardig. Omdat we minimaal 1x per maand moeten afspreken met haar omdat ze wil zien hoe het gaat met ons en de gastgezinnen doet ze het op deze manier, door gezellig met ze alle te ontbijten. Leukleuk.
Ik vind het trouwens echt super leuk om al jullie reacties te lezen en om te zien hoe vaak me blog bekeken word! Ik had nooit verwacht dat zoveel mensen het zouden lezen, haha!

  • 16 Augustus 2013 - 07:27

    Dick & Marlene:

    Hoi Rianne,
    Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met je. Je maak echt super veel mee! lieve groetjes en geniet van dit grote avontuur. xx

  • 16 Augustus 2013 - 07:43

    Irene:

    Je hebt een mooi vakkenpakket gekozen! Ik kan me voorstellen dat wiskunde moeilijk is, al die vaktermen is geen engels dat je gebruikt in het dagelijks leven. Ik hoop voor je dat dit ook snel zal wennen! Zo te lezen heb je de tijd van je leven! Geniet er van!

  • 16 Augustus 2013 - 08:20

    Lieke:

    leuk weer een nieuw verslag!!!
    Je treft het echt super met je hostfamily dat ze zoveel ondernemen.
    Heb je straks nog wel tijd om.keertje rustig te zitten? ;-)
    Je bent op school natuurlijk gewoon dubbel aan het leren.
    En de taal en de vakken. studiebol :-)

  • 16 Augustus 2013 - 14:32

    Geraldine:

    Ik wil nog steeds ruilen hoor! Leuke vakken. Food and cooking is natuurlijk een makkie voor je =p
    Wat eet je daar trouwens allemaal, lijkt het op de pot thuis of is het heel anders? Enne, hebben ze daar wél tomaten en zwitserse kaas? De gewone kaas is vast niet zo lekker als hier, heb je al Beemsterkaas gevonden? =p Dikke knuffel

  • 16 Augustus 2013 - 16:45

    Rianne Vroegop:

    het avondeten lijkt wel erg op thuis, alleen het ontbijt is meestal melk met cornflakes of iets in die strekking, pakkekoeken of scrambled eggs met bacon.
    en de luches zijn als ik thuis ben iets van taco's, macaroni met kaas of broodjes pindakaas met jam.
    het brood hier is ook heel anders. het is veel zoeter.
    ze hebben wel tomaten haha uit eigen tuin, en heeeeel veel mais, courgette en pompoen.
    ik heb nog geen beemsterkaas gezien nee haha!

  • 16 Augustus 2013 - 19:59

    Henkjan:

    Leuk weer een nieuw verslag. We zijn blij dat alles zo voorspoedig gaat. Hoe doe je het met eten als je moet volleyballen? Eet je dan gewoon later, of eten ze allemaal gewoon wat later.? Leuk filmje over je trip in New York, geniet verder van je avontuur, we misen je wel. Groetjes van ons allemaal.

  • 16 Augustus 2013 - 23:33

    Rianne Vroegop:

    Ze eten hier vaak gewoon allemaal zelf, dus dan eet ik gewoon wat kleins voordat ik ga en daarna avondeten.

  • 23 Augustus 2013 - 23:16

    Ralph:

    Hoi Rianne,

    erg leuk om je verslag te lezen. Wat doe je veel zeg! Nu al een top tijd en je bent nog maar net vertrokken. Dat is een goed begin. Groetjes van ons allemaal en alvast een fijn weekend!

    Ps. Bij Bo zijn deze week 2 tandjes doorgekomen. Demi heeft de letters i, m en r op school geleerd en Milan had vandaag 9 vissen gevangen en gaat morgen weer naar zijn 1e voetbalwedstrijd van het seizoen.

  • 24 Augustus 2013 - 19:46

    Jos:

    Hoi Rianne, ben net je blog gaan volgen. Zit ik nu eens aan de lezerskant in plaats van aan de schrijverskant;-) Super hoor, hoe dat allemaal gaat, hoorde het verhaal ook van je moeder. Veel plezier en leuke en interessante ervaringen daar nog!

  • 01 September 2013 - 12:42

    Nelly:

    Top, wat jij in korte tijd al niet meemaakt en doet. Leuk om te lezen.
    En wat een vakkenpakket: wislunde is zo wie zo al ingewikkeld. Food and cooking past helemaal bij je. En naast dat uitgebreide vakkenpakket ook nog 2.5 uur trainen voor volleybal. Neem m'n petje voor je af. Laatst droomde ik nog over je: je moest toen net starten met school. Was zelf wat zenuwachtig misschien?! , maar achteraf gezien had dat niet gehoeven.
    Geniet van de leuke dingen en ervaringen.
    Denk aan je. Liefs van Nelly

  • 05 September 2013 - 04:55

    Rianne Vroegop:

    Superleuk om te lezen dat het zo goed gaat met de kids ralph! Geef ze maar een dikke kus van me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eldridge

Rianne

31 juli vertrek ik voor 10 maanden naar eldridge, iowa in de vs. Voor iedereen die het leuk vind om me te volgen zal ik proberen deze site af en toe te updaten met alles wat ik daar meemaak. Ik heb er lnwijs veel zin in!

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 12194

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 05 Juni 2014

High school

Landen bezocht: